Regulamin Serwisu Czas na Maturę

Data wejścia w życie: 02.11.2025 r.

Witaj w społeczności Czas na Maturę! Zanim zaczniesz swoją przygodę z nauką do matury, prosimy, poświęć chwilę na zapoznanie się z zasadami, które tu panują. Stworzyliśmy ten Regulamin, aby wszystko było jasne, przejrzyste i bezpieczne dla każdego z nas.

§1 Postanowienia Ogólne i Definicje

  1. O czym jest ten dokument?

    Niniejszy Regulamin określa zasady, na jakich możesz korzystać z serwisu internetowego i aplikacji mobilnej "Czas na Maturę". Korzystając z naszego Serwisu, zgadzasz się na te zasady, więc warto je znać.

  2. Kim jesteśmy?

    Usługodawcą i administratorem Serwisu jest:
    Koziej Enterprises
    Adres: ul. Władysława Pytlasińskiego 16/13, 00-777 Warszawa
    NIP: 7963038402
    REGON: 541880723
    Adres e-mail do kontaktu: kontakt@czasnamature.pl
    (W dalszej części Regulaminu będziemy o sobie mówić "Usługodawca" lub "my").

  3. Słowniczek pojęć:
    • Serwis – platforma edukacyjna "Czas na Maturę" dostępna pod adresem https://www.czasnamature.pl oraz jako aplikacja mobilna na platformach iOS (App Store) i Android (Google Play).
    • Ty/Użytkownik – każda osoba fizyczna, która założyła Konto w naszym Serwisie.
    • Konto – Twoje osobiste miejsce w Serwisie, które tworzysz podczas rejestracji, chronione hasłem i loginem (adresem e-mail).
    • Treści Usługodawcy – wszystkie materiały, które my tworzymy i udostępniamy w Serwisie, takie jak kursy, lekcje, quizy, testy, zadania (Wyzwania) i inne materiały edukacyjne.
    • Materiały Użytkownika (Notatki) – treści edukacyjne (np. notatki, fiszki, opracowania w formie tekstu, zdjęć czy plików PDF), które Ty i inni Użytkownicy tworzycie i udostępniacie w ramach funkcji Społeczność.
    • Subskrypcja – płatna usługa, która daje Ci dostęp do dodatkowych, premium funkcji Serwisu na określony czas (np. miesiąc lub rok).
    • Produkt Cyfrowy – dodatkowe, płatne materiały (np. e-booki, arkusze maturalne, kursy wideo), które możesz kupić w Serwisie na własność (na zasadach określonych w licencji).
    • Sklep i Towary Wirtualne – specjalne miejsce w Serwisie, gdzie za zdobyte Punkty możesz nabywać wirtualne przedmioty, takie jak Serca, Zamrożenie Streaka czy Tarcza Ligowa.
    • Grywalizacja – elementy Serwisu, które uprzyjemniają naukę, takie jak Punkty, Serca, Ligi (cotygodniowe rankingi) i Streaki (codzienna seria nauki).
    • Plan Nauki - spersonalizowany harmonogram nauki generowany przez Serwis na podstawie Twoich celów i postępów.

§2 Rejestracja i Twoje Konto

  1. Kto może korzystać z Serwisu?
    • Musisz mieć ukończone co najmniej 13 lat.
    • Jeśli masz mniej niż 18 lat, do założenia konta i korzystania z płatnych funkcji potrzebujesz zgody swojego rodzica lub opiekuna prawnego. Rejestrując się, potwierdzasz, że taką zgodę posiadasz.
  2. Jak założyć Konto?

    Rejestracja jest darmowa i prosta. Możesz to zrobić poprzez:

    • Wypełnienie formularza na stronie (e-mail, hasło, imię, nazwisko).
    • Skorzystanie z opcji logowania przez serwisy zewnętrzne (np. Google, Apple), jeśli udostępniamy taką możliwość.
  3. Twoje obowiązki:
    • Podczas rejestracji podaj prawdziwe dane.
    • Twoje hasło jest tajne - nie udostępniaj go nikomu. Odpowiadasz za wszystko, co dzieje się na Twoim Koncie.
    • Jedna osoba może mieć tylko jedno Konto.
    • Możesz w każdej chwili usunąć swoje Konto w ustawieniach profilu. Pamiętaj, że jest to proces nieodwracalny i utracisz dostęp do swoich postępów i zakupionych usług.

§3 Zasady Korzystania z Serwisu

  1. Co wolno, a czego nie?

    Korzystaj z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem – czyli do nauki! Zobowiązujesz się do przestrzegania prawa i dobrych obyczajów.

  2. Zabronione jest w szczególności:
    • Udostępnianie swojego Konta innym osobom.
    • Wykorzystywanie Serwisu do celów komercyjnych bez naszej zgody.
    • Kopiowanie, rozpowszechnianie lub modyfikowanie Treści Usługodawcy poza dozwolonym użytkiem osobistym.
    • Publikowanie treści niezgodnych z prawem, wulgarnych, obraźliwych, promujących nienawiść lub przemoc.
    • Podejmowanie działań, które mogłyby zakłócić działanie Serwisu (np. ataki hakerskie, używanie botów).
    • Podszywanie się pod inne osoby lub podawanie fałszywych informacji.
  3. Konsekwencje naruszenia zasad:

    Jeśli złamiesz zasady Regulaminu, możemy:

    • Wysłać Ci ostrzeżenie.
    • Tymczasowo zablokować Twoje Konto.
    • Trwale usunąć Twoje Konto bez zwrotu kosztów za niewykorzystane usługi płatne.

§4 Funkcja "Społeczność" i Materiały Użytkowników

  1. Dziel się wiedzą!

    Funkcja "Społeczność" pozwala Ci publikować własne Materiały Użytkownika (Notatki) i korzystać z materiałów udostępnionych przez innych.

  2. Twoje prawa i odpowiedzialność:
    • Publikując Notatkę, oświadczasz, że jesteś jej autorem lub masz pełne prawo do jej rozpowszechniania i nie naruszasz praw autorskich osób trzecich.
    • Jesteś w pełni odpowiedzialny za treści, które publikujesz.
  3. Licencja dla nas:

    Aby Serwis mógł działać, publikując swoje materiały, udzielasz nam niewyłącznej, bezpłatnej, światowej licencji na:

    • Zapisywanie, wyświetlanie i udostępnianie Twoich materiałów innym Użytkownikom w ramach Serwisu.
    • Modyfikowanie ich w celach technicznych (np. dopasowanie formatu).
    • Licencja ta wygasa w momencie usunięcia przez Ciebie materiałów z Serwisu. Pamiętaj jednak, że jeśli inni Użytkownicy pobrali Twoje materiały przed ich usunięciem, to oni nadal będą mieli do nich dostęp.

  4. Moderacja treści:
    • Zastrzegamy sobie prawo do weryfikacji, edycji lub usunięcia każdej Notatki, zwłaszcza jeśli narusza ona Regulamin lub przepisy prawa.
    • Proces weryfikacji (moderacji) może chwilę potrwać, zanim Twoja Notatka stanie się publicznie widoczna.
  5. Limity dostępu:
    • Użytkownicy bez aktywnej Subskrypcji mogą przeglądać lub pobierać ograniczoną liczbę Notatek dziennie (np. 3).
    • Użytkownicy z aktywną Subskrypcją mają nielimitowany dostęp do wszystkich Notatek w Społeczności.

§5 Usługi Płatne: Subskrypcje, Produkty Cyfrowe, Towary Wirtualne

A. Subskrypcje

  1. Co zyskujesz?

    Subskrypcja daje Ci dostęp do funkcji premium, takich jak: nielimitowane Serca, mniej reklam, pełny dostęp do Społeczności, spersonalizowane zestawy zadań i inne korzyści opisane w ofercie.

  2. Płatności i odnawianie:
    • Subskrypcja jest usługą cykliczną (np. miesięczną, roczną) i odnawia się automatycznie na kolejny okres, chyba że ją anulujesz.
    • Opłaty pobierane są z góry za każdy okres rozliczeniowy za pomocą podpiętej karty płatniczej (obsługiwane przez Stripe) lub przez systemy płatności App Store i Google Play.
    • Anulowanie: Możesz anulować subskrypcję w dowolnym momencie w ustawieniach Konta (dla płatności webowych) lub w ustawieniach konta Apple/Google (dla płatności mobilnych). Aby uniknąć opłaty za kolejny okres, zrób to co najmniej 24 godziny przed końcem bieżącego okresu. Po anulowaniu zachowujesz dostęp do funkcji premium do końca opłaconego okresu.

B. Produkty Cyfrowe

  1. Jednorazowy zakup:

    W Serwisie możesz kupić Produkty Cyfrowe (np. e-booki, pakiety zadań). Jest to zakup jednorazowy.

  2. Licencja:

    Kupując Produkt Cyfrowy, otrzymujesz licencję na korzystanie z niego wyłącznie na własny użytek osobisty. Nie możesz go odsprzedawać, modyfikować ani udostępniać publicznie.

  3. Dostawa:

    Produkt Cyfrowy zostanie udostępniony Ci do pobrania lub wglądu na Twoim Koncie niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności.

C. Sklep i Towary Wirtualne

  1. Wirtualna waluta:

    W Serwisie możesz zdobywać Punkty za aktywność (np. rozwiązywanie zadań). Punkty są wirtualną walutą, która nie ma wartości w świecie rzeczywistym i nie podlega wymianie na pieniądze.

  2. Zakupy w Sklepie:

    Za zdobyte Punkty możesz kupować Towary Wirtualne (np. doładowanie Serc, Zamrożenie Streaka).

  3. Brak zwrotów:

    Zakupy Towarów Wirtualnych za Punkty są ostateczne i nie podlegają zwrotowi.

D. Prawo do odstąpienia od umowy (ważne!)

  1. Dotyczy Konsumentów: Masz prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług płatnych (Subskrypcji) lub zakupu Produktu Cyfrowego w ciągu 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny.
  2. Jak odstąpić? Poinformuj nas o swojej decyzji, wysyłając jednoznaczne oświadczenie na adres e-mail: kontakt@czasnamature.pl.
  3. UTRATA PRAWA DO ODSTĄPIENIA:
    • Subskrypcje: Jeżeli przed upływem 14 dni zaczniesz aktywnie korzystać z płatnych funkcji Serwisu (np. użyjesz funkcji dostępnej tylko w subskrypcji), a zostałeś poinformowany i wyraziłeś zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed terminem na odstąpienie – tracisz prawo do odstąpienia od umowy.
    • Produkty Cyfrowe: Jeżeli zgodzisz się na dostarczenie Ci Produktu Cyfrowego przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie – tracisz prawo do odstąpienia od umowy. Zgoda ta jest wyrażana poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa podczas procesu zakupu.
  4. Zakupy w aplikacjach mobilnych: W przypadku zakupów dokonanych przez App Store lub Google Play, procedury odstąpienia od umowy i zwrotów podlegają regulaminom tych platform i muszą być realizowane za ich pośrednictwem.

§6 Grywalizacja: Ligi, Serca, Punkty

  1. Nauka przez zabawę: Elementy grywalizacji mają na celu motywować Cię do regularnej nauki.
  2. Ligi: Co tydzień jesteś przydzielany do grupy Użytkowników o podobnym poziomie. Zdobywając punkty, rywalizujesz o awans do wyższej ligi lub bronisz się przed spadkiem.
  3. Serca: Reprezentują Twoje "życia" w quizach. Tracisz je za błędne odpowiedzi. Serca odnawiają się z czasem lub możesz je uzupełnić za pomocą Towarów Wirtualnych lub Subskrypcji.
  4. Zasady działania poszczególnych elementów grywalizacji mogą ulegać zmianom, o czym będziemy informować w Serwisie.

§7 Prawa Własności Intelektualnej

  1. Nasza własność: Cały Serwis, jego wygląd, kod, a przede wszystkim Treści Usługodawcy (kursy, lekcje, zadania) są naszą własnością intelektualną i są chronione prawem.
  2. Twoja licencja: Udzielamy Ci ograniczonej, niewyłącznej i odwołalnej licencji na korzystanie z Serwisu i jego treści wyłącznie do celów osobistych i niekomercyjnych.
  3. Twoja własność: Ty zachowujesz pełne prawa autorskie do Materiałów Użytkownika, które tworzysz. Udzielasz nam jedynie licencji opisanej w §4 pkt 3.

§8 Odpowiedzialność i Gwarancje

  1. Działamy najlepiej jak potrafimy: Dokładamy wszelkich starań, aby Serwis działał bezbłędnie i nieprzerwanie. Nie możemy jednak tego w 100% zagwarantować. Mogą zdarzyć się przerwy techniczne lub błędy.
  2. To jest narzędzie, nie gwarancja sukcesu: Materiały w Serwisie są narzędziem wspierającym naukę. Nie ponosimy odpowiedzialności za Twoje wyniki na maturze. Twój sukces zależy przede wszystkim od Twojej pracy.
  3. Nie odpowiadamy za Materiały Użytkowników: Nie ponosimy odpowiedzialności za treść, poprawność merytoryczną ani legalność materiałów publikowanych przez innych Użytkowników. Jeśli zauważysz treści naruszające prawo lub regulamin, zgłoś je nam.

§9 Reklamacje

  1. Masz problem? Daj nam znać!

    Jeśli uważasz, że nasze usługi nie są realizowane prawidłowo, masz prawo złożyć reklamację.

  2. Jak złożyć reklamację?
    • Wyślij ją na adres e-mail: kontakt@czasnamature.pl.
    • W treści opisz dokładnie problem, podaj swój adres e-mail powiązany z Kontem i swoje oczekiwania.
  3. Czas na odpowiedź: Rozpatrzymy Twoją reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania i poinformujemy Cię o wyniku drogą mailową.
  4. Reklamacje dotyczące płatności mobilnych: Reklamacje związane z płatnościami dokonanymi przez App Store lub Google Play należy składać bezpośrednio do operatorów tych platform, zgodnie z ich procedurami.
  5. Pozasądowe rozwiązywanie sporów: Jako konsument masz również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§10 Ochrona Danych Osobowych (RODO)

  1. Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
  2. Szczegółowe informacje na temat tego, jakie dane zbieramy, w jakim celu i jakie masz w związku z tym prawa, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, która jest integralną częścią tego Regulaminu.

§11 Postanowienia Końcowe

  1. Zmiany w Regulaminie: Zastrzegamy sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiana prawa, wprowadzenie nowych funkcji). O każdej zmianie poinformujemy Cię z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem, wysyłając wiadomość na Twój adres e-mail lub poprzez komunikat w Serwisie. Jeśli nie zaakceptujesz nowego Regulaminu, możesz usunąć swoje Konto.
  2. Prawo właściwe: W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
  3. Rozstrzyganie sporów: Wszelkie spory będziemy starali się rozwiązywać polubownie. Jeśli to się nie uda, właściwy będzie sąd powszechny zgodny z obowiązującymi przepisami.
  4. Dziękujemy, że jesteś z nami! Życzymy owocnej nauki i powodzenia na maturze!